گوگل شرکت موتورولا را خرید!!!

گوگل شرکت موتورولا را خرید!!!

به ادامه مطلب مراجعه کنید...

دیروز شرکت گوگل رسما اعلام کرد که قصد خریدن موتورولا را دارد. این یک خرید ۱۲.۵ میلیارد دلاری برای گوگل است. و از آن مهمتر این خبر به این معنی است که گوگل با این کار رسما وارد صنعت سخت افزار می شود.

حالا گوگل یک اکوسیستم انحصاری برای تلفن های اندرویدی اش در اختیار دارد و با این کار می خواهد سیستم عامل اش را بیش از پیش قدرتمند کند.

این خبری خوب برای سهام داران موتورولا هم هست. چرا که این شرکت در سه ماهه گذشته با یک زیان ۵۶ میلیون دلاری مواجه بوده اما حالا می تواند تا حد زیادی از پیشرفت سریع اش اطمینان داشته باشد. از طرف دیگر این یک خبر هشدار دهنده برای دیگر شرکت های سازنده تلفن های اندرویدی مانند سونی اریکسون، اچ تی سی، سامسونگ و ال جی خواهد بود. چرا که تا به حال آنها تلفن های اندرویدی گوگل را تولید می کردند و حالا این شرکت خودش یک سازنده تلفن همراه به حساب می آید.

 

گوگل گفته که موتورلا را به صورت یک شرکت مجزا اداره خواهد کرد. و البته یکی از دلایل اصلی این خرید امکان توسعه اندروید در مقابل رقابت مایکروسافت و اپل بوده است. مدتی پیش گوگل از اتحاد این دو شرکت برای در دست گرفتن تعداد زیادی «حق اختراع های انحصاری» اظهار نارضایتی کرده بود.

 

گوگل در یک پست وبلاگ هم اکنون اعلام کرده که توافق این خرید به صورت نهایی درآمده و این شرکت برای خرید سهام موتورولا مبلغ ۱۲.۵ میلیارد دلار به صورت نقد پرداخت می کند.

اندی روبین که پدر اندروید محسوب می شود می گوید: ما انتظار داریم که این کار یک پیشرفت فوق العاده برای اندروید به همراه داشته باشد. هر چند دیدگاه ما نسبت به این سیستم عامل تغییری نکرده است و همچنان به عنوان یک پلتفرم باز به آن نگاه می کنیم. ما همچنان به همکاری مان با دیگر شرکت های سازنده ادامه خواهیم داد.

حالا اندروید یک سازنده سخت افزار انحصاری دارد و از این پس نام موتورولا را زیاد خواهیم شنید. اسمی که طی این سال ها وضعیت مناسبی نداشت، اما حالا ممکن است به یکی از محبوب ترین سازندگان تلفن هوشمند در جهان تبدیل بشود.

شما منتظر تلفن های اندرویدی جدید موتورلا می مانید؟

نویسنده مطلب: عباس گودرزی

عباس گودرزی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...